pátek 3. března 2017

"TRADIČNÍ" SCONES


Konečně na ně došlo! V druhé polovině října minulého (!!) roku jsem měla možnost opět zavítat do Anglie - Manchester, York a nejbližší krásné okolí. A poprvé jsem ochutnala scones, pěkně s clotted cream a džemem :-)) Od příjezdu zpět mám v hlavě upomínku s rudým vykřičníkem, že musím zkusit upéct svoje domácí. Po chvíli pátrání jsem opět skončila u Cataliny. Hladkou bílou mouku jsem vyměnila za celozrnnou špaldovou a povedly se moc! Pro příště tedy ještě u někoho ukrást domácí džem a bude to kompletní.


BUDETE POTŘEBOVAT (vyšlo 12 kousků):

225 g hladké celozrnné špaldové mouky (prosáté!)
3/4 lžičky soli
3 lžičky prášku do pečiva
50 g studeného másla nakrájeného na mini kousky
35 g cukru krupice (dala jsem 15 g klasického cukru krupice a 20 g vanilkového třtinového cukru z Vanilkového obchodu - díky tmavšímu zabarvení ze špaldové mouky jim tmavý třtinový cukr moc sluší :-) )
150 ml mléka
vejce na potření

Troubu si předehřejeme na 200°C a připravíme plech s nepřilnavým povrchem (případně plech s pečícím papírem). Smícháme prosátou mouku, kypřící prášek a sůl. Přidáme na malé kousíčky nakrájené studené máslo a rychle zpracujeme v drobenku. Přidáme cukr a mléko a vše promícháme jen tak, aby vzniklo lepivé těsto. To vyklopíme na moukou poprášenou pracovní plochu a párkrát lehce prohněteme rukama. Rozválíme na cca 2 cm tlustý plát a skleničkou/hrnečkem o průměru  zhruba 5 cm vykrajujeme tvary. Skleničkou během vykrajování neotáčíme, jen jí na ní "zatlačíme" - pečivo by pak mělo (dle slov Cataliny a i jiných zdrojů) špatnou strukturu a nevyběhlo by. Před vložením do trouby potřeme rozšlehaným vajíčkem.
Pečeme 15 - 20 minut, do zezlátnutí. Já to měla jako takové krátké super kino, pozorovala jsem, jak postupně nabíhají :-). Po upečení vyndáme na mřížku a po krátkém zchladnutí můžeme ihned podávat - s máslem, džemem, clotted cream, tvarohem a zavařeninou a Vaším oblíbeným čajem.

Dobrou chuť!








1 komentář:

  1. Ty jsou! Mňam, budu si je muset taky zopakovat, jak tak na ně koukám. To použití špaldové mouky jim moc sluší, vyběhly fakt krásně!

    OdpovědětVymazat