pondělí 21. prosince 2015

MANDLOVÉ BEZLEPKOVÉ BROWNIES

Předvánoční návštěva u tátovy rodiny. Plno mlsných a zvědavých jazýčků :-) To si zcela jasně říkalo o vyzkoušení něčeho nového. Dovezla jsem tyto výborné mandlové brownies (recept z blogu Mlsní jazykové), ve kterých není ani stopa po klasické mouce, v tomto receptu je totiž mandlová :-) Mňam! Použila jsem 72% hořkou čokoládu (ach ta její výrazná chuť!!) a sladila jsem naprosto minimálně. Určitě doporučuji vyzkoušet, jsou krásně vláčné, vlahé, prostě tak, jak brownies mají být ;-).

Budete potřebovat (na malý pekáček, já mám rozměry 27x18 cm):
75 g mandlové mouky
200 g hořké čokolády (ideálně kolem 70%, nalámanou)
50 g kokosového cukru (nebo třtinový, či jiný, který používáte)
1/2 lžičky prášku do pečiva
1/4 lžičky soli
3 vejce
115 g másla

Pekáček si vyložíme pečícím papírem a troubu předehřejeme na 170-175°C. 
Máslo a čokoládu rozpustíme ve vodní lázni. Vejce si vyšleháme s cukrem do světlé pěny a pomalu do nich zašlehejte máslo s čokoládou. Ve vedlejší misce si smícháme mandlovou mouku, prášek do pečiva a sůl. Tuto směs po částech vmíchejte do tekuté části. Vlijeme do pekáčku a pečeme 30 min. Špejlí snad ani brownies testovat nemusíme, vždy vyjde díky čokoládě ulepená :-). Určitě by nemělo být tekuté a 30 minut je opravdu akorát, takže se nemusíme bát, že nebude pečené.


Necháme vychladnout, nakrájíme na menší kousky a servírujeme s oblíbeným šálkem kávy.

Dobrou chuť!!


Žádné komentáře:

Okomentovat