neděle 3. ledna 2016

NEOBYČEJNÉ MAROKÁNKY

Pozdě, ale přece O:-) Recept si totiž potřebuji "zapamatovat" do příštího roku.
Miluji marokánky :D Perfektní začátek, že. A proč neobyčejné? Neobsahují žádný cukr navíc, ani smetanu a kandované ovoce. Naopak jsou plné datlí, brusinek (nesířené, slazené jablečnou šťávou), nejrůznějších oříšků (konkrétně kešu, mandlí, vlašských ořechů) a zdobené 85% čokoládou s trochou kokosového mléka. Do minulého roku jsem "ujížděla" na těch klasických, které si při vyslovení slova 'marokánky' všichni představí. Tentokrát jsem je chtěla vyzkoušet jinak, zdravěji (rozuměj: abych jich mohla sníst víc :D ). Pátrala jsem, a to poměrně dlouho, až jsem narazila na úžasný recept na webových stránkách Vaříme zdravě, jejichž autorkou je Alena Mokrá.  

Budete potřebovat (z uvedených ingrediencí jsou cca dva plechy):
50 g jemné špaldové mouky
370 ml vody
40 g sójového nápoje s příchutí smetany "Zajíc"
50 g vlašských ořechů (nahrubo nasekané)
50 g oloupaných mandlí (nahrubo nasekané)
50 g kešu (nahrubo nasekané)
100 g vypeckovaných datlí (nakrájíme najemno)
80 g brusinek (koupila jsem v bio kvalitě, nesířené, slazené jen jablečnou šťávou; nakrájíme najemno)
skořice
půl tabulky 85% hořké čokolády (použila jsem Lindt)
několik lžic kokosového mléka

Špaldovou mouku si rozmícháme ve studené vodě a dáme vařit za stálého míchání hustou kašičku. Ještě v teplé, vroucí kašičce rozpustíme sójového Zajíce a přisypeme skořici (množství nechám na vás, já ji mám moc ráda, takže jsem s ní opravdu nešetřila). Všechny nahrubo nasekané ořechy lehce opražíme nasucho na nepřilnavé pánvi, perfektně tak vynikne jejich báječná chuť.
Veškeré ovoce a oříšky vmícháme do teplé kaše a důkladně promísíme.
Předehřejeme si troubu na 160°C.
Na plechu s pečícím papírem tvoříme lžičkou z kašičky bochánky, na které jen lehce zatlačíme opačnou stranou lžičky. Pečeme přibližně 30-35 minut, hlídáme, aby se nepřipálily.
Po vychladnutí můžeme spodky marokánek potřít rozpuštěnou hořkou čokoládou s kokosovým mlékem.
Necháme zcela zaschnout a uchováváme na suchém místě.







Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat