pondělí 29. června 2015

SÝROVÉ BOCHÁNKY S QUINOOU

Téměř rok jsem čekala na to "pravé" vydání Zajíců v krabici :-)) A konečně přišlo - to letošní červnové. Přímo mi nahrálo quinou, kterou jsem už dlouho chtěla vyzkoušet. Součástí krabičky jsou i recepty na malých kartičkách, které usnadňují využití zaslaných dobrot, takže jejich originální a chutné využití tím pádem nemusíte vymýšlet :-). V sobotu jsem upekla quinoové muffiny se sýrem a jarní cibulkou. Dopadly výborně, doporučuji zkusit, pokud jste se s quinoou ještě pořádně neseznámili ;-)

Budete potřebovat:
půl hrnku nevařené quinoi
2 vejce
3/4 hrnku nastrouhaného sýru dle vašeho výběru
půl lžičky soli
3 jarní cibulky, nadrobno nasekané
pepř, bazalku, oregano, trochu tymiánu
půl hrnku namletých vloček (v původním receptu byla strouhanka)
(česnek - vynechala jsem)

Troubu si předehřejeme na 200°C. Quinou dvakrát propláchneme horkou vodou a uvaříme se solí. Necháme lehce vychladnout. V misce smícháme vločky, koření a cibulku. Přidáme nastrouhaný sýr, quinou a vajíčka, vše pečlivě promícháme. Směs by měla být lehce lepivá. Připravené košíčky plníme do 2/3. Pečeme cca 25 min., dokud povrch muffinků nezezlátne. 


Doporučuji doplnit zeleninovým salátem, nejlepší jsou ještě horké. Ovšem vychladlé ke svačině mají také něco do sebe! 
Dobrou chuť!

2 komentáře:

  1. Já jsem tento měsíc Zajíce v krabici nestihla. Ovšem quinou mám moc ráda .. dělala jsem ji na sladko jako takovou jablečnou žemlovku s mandlemi. Ráda ji používám i do salátů. Sýrové bochánky vypadají úžasně a když se k tomu přidá ta jarní cibulka, no mňam :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si jí moc oblíbila, jen tak se zeleninou mě moc baví, na sladko s mandlemi a jablky musí být také dobráá :-) Koukala jsem u Tebe na recept na koláč (quinoa + jáhly a hlavně KAKAO :-)) ), tak ho chci také vyzkoušet.

      Vymazat