neděle 20. září 2015

NUGÁTOVÝ CHEESECAKE S RESTOVANÝM ČERNÝM SEZAMEM

Další příspěvek se opět ponese ve znamení cheesecaku :-) A ne ledajakého! Pekla jsem ho jako dezert po večeři nazvané Kulový blesk (na druhou)  jako poděkování za pomoc při dvojitém stěhování (ano, jedno nestačilo, lepší to dál nerozvádět :D ). Kde jsem vzala recept? To je také dlouhá historie :-)) Ale místa a času máme dost, takže vysvětlím! V sobotu 23. června 2015 se konal Prague Cheesecake festival. Vynikajících ochutnávek bylo nepočítaně, ale dostal mě jeden jediný :-)) Ano, tušíte správně, byl to TENTO nugátový cheesecake od brněnské kavárny V Melounovém cukru (a chuťové buňky mě opravdu nezklamaly, stali se totiž vítězem letošního ročníku). Od té chvíle jsem na něho nepřestala myslet, nešel mi z hlavy. Takže jsem se nakonec odvážila a požádala kavárnu o recept :-) Vyšlo to, dostala jsem super podrobný recept pomalu i s návodem :D a já ho mohla zkusit upéct taky. Dokonalost, co vám budu povídat. Tak, dost vykecávání, teď už recept!! 

Budete potřebovat (dortová forma s průměrem 22 cm):

KORPUS:
1 balení sušenek Lotus (250 g)
60 g másla (rozpuštěného)

Dno dortové formy vyložíme pečícím papírem. Strany lehce vymažeme kouskem másla. Sušenky rozdrtíme, rozemeleme (např. válečkem) a pečlivě spojíme s rozpuštěným máslem. Tuto směs nasypeme do formy a pečlivě, rovnoměrně vtlačíme na celou plochu dna formy (např. dnem skleničky). Korpus necháme tuhnout v ledničce a jdeme na přípravu náplně.

NÁPLŇ: (všechny ingredience je třeba mít v pokojové teplotě, alespoň hodinku!)
600 g krémového sýra (já zvolila klasicky již svoje prověřené spojení Philadelphie a mascarpone, tj. 1x balení mascarpone 250 g + 3x125 g Philadeplhia, 25 g vám zbyde ;-) )
200 g zakysané smetany (20% a výš)
2 lžičky vanilkové pasty (seženete např. ve Vanilkovém obchodě, zasílají bez poštovného a vše, co jsem od nich měla, bylo vynikající a do druhého dne už je zboží u vás, paráda)
90 g nugátu (nedělala jsem svůj, ale objevila jsem domácí nugát u Čokoládové cukrárny, s možností osobního vyzvednutí a byl úžasný, takže mohu jen doporučit)
6 lžic černého sezamu (zprudka orestovaného, hodně dotmava - je potřeba opravdu hlídat!! Sezam seženete asi v každé prodejně zdravé výživy)
30 g kokosového cukru (klidně dejte obyčejný cukr krupice, já teď jiný, než kokosový nepoužívám, tak proto)
3 vejce

Předehřejeme si troubu na 150°C a na spodní příčku trouby umístíme pekáč s vařící vodou. Opatrně si smícháme krémové sýry a zakysanou smetanu (jen tak, aby se spojily, nechceme v náplni příliš vzduchových bublinek), vmícháme vanilkovou pastu, orestovaný sezam a nugát, přidáme cukr (můžeme zpracovat i šlehačem na nižší obrátky tak, aby se suroviny dobře spojily) a poté postupně zapracujeme jedno vajíčko po druhém, již nešleháme!
Těsto nalijeme na připravený korpus a lehce s formou praštíme, aby si směs lépe sedla a odešlo co nejvíce vzduchových bublinek. Pečeme na střední příčce na 150°C 20 minut, poté teplotu snížíme na 120°C a pečeme dalších 60 minut. Cheesecake je upečený, pokud se ve středu stále ještě trochu "třese".

ZDOBENÍ:
Zdobíme po vychladnutí, nejlépe druhý den, přes noc skladujeme v ledničce. 
Zdobení je zcela na vás :-) Já použila hořkou čokoládou (68 %), kterou jsem nalámala na kousky a přelila vysokotučnou smetanou, kterou jsem nechala přejít varem. Nechala odstát minutu a poté vymíchala dohladka. Čokoládu jsem nanesla na cheesecake a na závěr jsem ho poprášila zbylým orestovaným černým sezamem.






4 komentáře:

  1. Páááni, vypadá božsky! V tom Melounovém cukru teď byla sestra a od té doby mě pořád strašně prosí, ať jí udělám cheesecake. Ale netušila jsem, že by na požádání mohli vydat přímo recept, to je od nich super gesto :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji :-)) Slečna mě právě hrozně příjemně překvapila. Slíbila jsem fotky a byla hrozně nadšená :D

      Vymazat
  2. Hmmm, mňam. Už jsem ho obdivovala i na instagramu. Bože, ten nugát musí být úžasný :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byl, moc díky :-) Ani jsem neměla špatné svědomí, že jsem nedělala svůj domácí :D

      Vymazat