pondělí 7. září 2015

THE DARING BAKERS' AUGUST, 2015 CHALLENGE: GLUTEN-FREE SEED & NUTS LOAF

Moje první zapojení do výzev Odvážných pekařů probíhalo ve společnosti pečení bezlepkového semínkového bochníčku :-) Výzvu pro nás připravila původem Novozélanďanka, Susan z The Kiwi Cook. Takový druh "chlebu" už jsem chtěla dlouho upéct, takže recept přišel jako na zavolanou! Chléb dokonale křupal (to já ráda :D ) a chutnal jako směs pražených semínek doplněný ořechy a v mém podání také mrkví, která rozveselila barvu chlebíku. Je plný vlákniny a zdravých tuků. Určitě doporučuji vyzkoušet, příprava vůbec není náročná a doplnit ho můžete v podstatě čímkoliv - pomazánkou z avokáda, zeleninou, oříškovým máslem (aby těch oříšků nebylo málo :-)) ) v doprovodu s banánem ... variant je skutečně nepřeberné množství, fantazii se meze nekladou :-)!!

Pojďme na recept (původně pochází odtud)!!

Budete potřebovat:
70 g slunečnicových semínek
70 g dýňových semínek
90 g lněného semínka
50 g vlašských ořechů, nasekaných
135 g ovesných vloček
2 polévkové lžíce chia semínek
3 polévkové lžíce psyllia (prášek)
1 kávová lžička soli
1 polévková lžíce javorového sirupu
3 polévkové lžíce kokosového oleje nebo ghí, rozpuštěného
375 ml vody
1 mrkev, jemně nastrouhaná

Připravíme si dvě mísy. V jedné důkladně promícháme všechny sypké ingredience. V druhé spojíme sirup, vodu a rozpuštěný kokosový olej / ghí. Tekutou složku vlijeme do sypké směsi a opět důkladně mícháme, dokud se všechna tekutina nevsákne do směsi. Toto "těsto" přemístíme do připravené formy (já použila formu na biskupský chlebíček) vyložené pečícím papírem (pokud nemáte s nepřilnavým povrchem) a pečlivě uhladíme.


Formu pečlivě zakryjeme fólií a necháme minimálně 2 hodiny odpočinout, nejlépe ale přes noc. Těsně před uplynutím stanovené doby si předehřejeme troubu na 180°C. Chléb pečeme nejdříve 20 minut. Poté formu vyjmeme a do trouby umístíme mřížku a chléb opatrně vyklopíme na mřížku. Dopékáme dalších 30-40 minut (chléb by měl znít na poklep dutě a bude mít krásnou, hnědou kůrku). Poté chléb vyjmeme z trouby a necháme zcela vychladnout. Pak teprve můžeme krájet a servírovat.



Dobrou chuť!!
A já se těším na další výzvu odvážných pekařů, o kterou se s vámi opět příští měsíc ráda podělím :-)

4 komentáře:

  1. Jééé, tak ten vypadá dokonale!! Tyhle zrníčkové chlebíky miluji, ale ještě jsem si žádný nezkoušela upéct doma a tohle je super recept. Nenapadlo by mě dát do chleba mrkev. Ukládám si recept a vyzkouším :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc Ti děkuji!! :-) Je vážně perfektní, ta chuť pražených zrníček je dokonalá. Dej vědět, jak se povedl!

      Vymazat
  2. vypadá super, většina domácích chlebů mě vždycky odradila nějakou ingrediencí, ale u tohoto se mi líbí všechny :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc díky! A opravdu nedá žádnou práci, navíc za tu chuť určitě stojí ho vyzkoušet, o svačinky budeš mít postaráno :-)

      Vymazat