středa 19. listopadu 2014

PERNÍKOVÉ (MINI)MUFFINY

Tak moc mě vůně perníkového koření během pečení perníčků okouzlila, až jsem se rozhodla pro jeho další použití, a to v muffinech :-) Spolu s malými kousky zapečené čokolády v nich to byla úplná pohádka :-).
Našla jsem si základní recept na muffiny  v Apetitu a hurá do toho.

Potřebovala jsem:
250g celozrnné pšeničné mouky a 50g hladké mouky
lžička kypřicího prášku, 2 lžičky jedlé sody
lžíce kakaa
2 lžičky perníkového koření
90g másla
250ml mléka
2 vejce
80g krystalového cukru
50g hořké čokolády nasekané na malinké kousky

Připravíme si formu a košíčky na muffiny a rozehřejeme si troubu na 180°C. 
V jedné připravené míse vyšleháme vejce s rozehřátým máslem a dále s mlékem, ve druhé míse smícháme všechny sypké přísady (mouky, kakao, perník.koření, ...). Tuto směs přesejeme do vyšlehané směsi v míse číslo jedna :-). Zlehka smíchané těsto jsem si přesunula do sáčku na zdobení s širokým otvorem a naplnila polovinu připravených košíčků. Na to jsem nasypala nasekané drobné kousky čokolády a doplnila košíčky do 3/4 jejich obsahu. Zbylé těsto (mám formu na 12 muffinů), jsem upekla zvlášť v malé formě na lité buchty. Pečeme, dokud nemají vyběhnuté a lehce opečené čepičky :-). V průběhu můžeme zkoušet špejlí, zda jsou již hotové i uvnitř.



Spolu s horkým kakaem zaženou tyto muffiny špatnou náladu z podmračeného podzimního počasí raz dva!! :-)
Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat