pondělí 11. ledna 2016

THE DARING BAKERS' DECEMBER, 2015 CHALLENGE: GATEAUX PITHIVIERS

VÍKENDOVÁ MISE: PRVNÍ DOMÁCÍ LISTOVÉ TĚSTO & GALLETE DE ROIS: KRÁLOVSKÝ KOLÁČ

Závěrečnou, prosincovou výzvu Odvážných pekařů si pro nás tentokrát připravila Krista s Nicole. Úkolem bylo upéct Gateaux Pithiviers, neboli také Gallete des Rois či King's Cake :-). K pečení jsem se dostala se značným zpožděním, až po svátku Tří králů, ale důležité je "pozdě ale přece", že :-)

Královský, tedy Tříkrálový koláč, se ve Francii tradičně podává 6.1. na svátek Tří králů. Tento rok svátek bohužel vyšel na středu, takže výsledek "mise" přináším až po víkendu, kdy jsem měla dostatek času na přípravu domácího listového těsta (o to jsem nechtěla přijít :D )  a pak samozřejmě na samotné pečení koláče. Pro radu jsem šla k osvědčeným pekařům, kuchařům, foodblogerům, tady se nesmělo nechat nic náhodě :-)). Co se týče listového těsta, nejlépe popsaný postup (pro mě), trocha matematiky k tomu, vysvětlení a fotodokumentace byla u Cuketky, vše proběhlo bez zádrhelu :-) (takže to je v podstatě neprůstřelný návod :D ). Vůbec se ho nebojte, výrobu je třeba si pouze časově rozvrhnout, takže za mě víkend ideální :-).
Na Gallete des Rois si dělám zálusk už od minulého roku, recept jsem převzala od Chez Lucie. Ta ho pekla zase podle Davida Lebovitze, který má u receptu i velmi užitečné "krok po kroku" fotografie. Jedinou změnu kterou jsem provedla, byla v záměně rumu za mandlový likér Amaretto.
Na co si musím dát příště opravdu pozor, jsou otvory/díry, které se musí udělat nahoře, aby měla kudy unikat pára a listové těsto nepopraskalo. Ovšem na chuti mu to vůbec neubralo, nesla jsem ho do práce a zmizel během okamžiku :-).

Takže si to shrneme :-)
Podrobný popis a návod na listové těsto zde
Recept na Gallete des Rois najdete u Chez Lucie a Davida Lebovitze (i s fotodokumentací)
A pokud byste urputně sháněli mandlovou mouku, k mání je třeba v obchodě Biomana










Dobrou chuť!! :-) 


Žádné komentáře:

Okomentovat