čtvrtek 1. ledna 2015

SUŠENKY S PARMAZÁNEM

K Vánocům jsem dostala naprosto dokonalou kuchařku, autorem je šéf Pražského kulinářského institutu, Romana Vaňka, a kniha nese název SNADNO A RYCHLE: 111 receptů pro všední den. Chtěla jsem některý recept vyzkoušet co nejdříve a tak jsem využila silvestrovské párty k upečení sušenek s parmazánem. Je posledním receptem z této knihy, konkrétně na str. 166 :-)

Budete potřebovat:
250 g hladké mouky (můžete také, jako já, smíchat např. 150 g hladké mouky a 100 g celozrnné pšeničné mouky)
5 g soli (1 kávová lžička)
5 g hnědého cukru
20 g olivového oleje (cca jedna polévková lžíce)
140 ml vlažné vody (v případě, že také dáte celozrnnou pšeničnou mouku, dejte více vody, dávala jsem 250 ml)
100 g strouhaného parmazánu
olivový olej na potření 
hrubá sůl na posypání (já sůl vynechala, sypala jsem oreganem a čerstvým mletým pepřem)

Troubu rozehřejeme na 190°C. 
Všechny suroviny kromě sýra zpracujeme v hladké těsto. Teprve poté zapracujeme sýr.
Na pracovní ploše rozložíme potravinářskou fólii, kterou pomoučíme a hotové těsto do ní zabalíme. Takto ho vložíme na 5 minut do mrazáku. Po uplynutí doby těsto vyndáme na pomoučenou pracovní plochu a těsto na ní vyválíme do čtverce o síle 1 cm. Spodní třetinu těsta přeložíme směrem ke středu a horní třetinu přeložíme přes ni. Těsto opět rozválíme na sílu 1 cm. Těsto otočíme o 180° a postup opakujeme. Takto připravené těsto vyválíme na sílu 2 mm a poté buďto vykrajujeme nejrůznější tvary, nebo ho rozkrájíme na trojúhelníky o rozměrech 6 x 6 x 4 cm. 
Takto vykrájené tvary přeneseme na plech vyložený pečicím papírem, potřeme olejem a posypeme hrubozrnnou solí, popř. pepřem, oreganem apod. 
Pečeme 10 minut, poté stáhneme teplotu trouby na 160°C a ještě 5 minut dopékáme.


Sušenky měly obrovský úspěch a velice se rychle se po nich zaprášilo :D
Dobrou chuť!!

Žádné komentáře:

Okomentovat