pondělí 27. dubna 2015

SÝROVÉ DROBNOSTI K VÍNU


Minulý týden jsem začala zkoumat, co dobrého bych tak mohla připravit a následně zobnout k bílému vínu, konkrétně tramínu červenému, pozdnímu sběru (Habánské sklepy). Na etiketě jsem vyčetla, že se hodí k sýrům s bílou plísní a k ovčím sýrům. To bych nebyla já, abych nakrájela talířek sýrů a bylo by vyřešeno, že :-)
Navštívila jsem foodblog Kitchenette a jako na zavolanou tam vložila dva "recepty" k aperitivu. Jedním jsem se nechala inspirovat a druhý jsem přebrala zcela.

První nese název "křupavá polenta s hruškou a camembertem" a jako druhý jsem připravila "sýr halloumi s cherry rajčátky". Sýr halloumi měl velký úspěch, chutí připomíná hodně jemný a méně slaný balkánský sýr. Původem je z Kypru a je vyrobený ze směsi kozího a ovčího sýra. Je k dostání v Mark's & Spencer a dále také ve Sklizeno-Vodičkova v Praze.

KŘUPAVÁ POLENTA S HRUŠKOU A CAMEMBERTEM

Budete potřebovat:
100 g instantní polenty
400 ml vývaru (nebo osolené vody)
tymián
čerstvě mletý pepř
80-100 g camembertu
1 zralou hrušku (nakrájenou na kousky + zakápnout šťávou z citronu; hrušku s nebo bez šlupky, nechám na vás)
Párátka 

Polentu uvaříme podle návodu na obalu. Necháme chvíli odstavenou. Rozehřejeme troubu na 200°C. Na plech vyloženým pečícím papírem pak polentu rozprostřeme do souvislé vrstvy (mějte stále navlhčené ruce, polenta se pak nebude lepit), tloušťku nechám na vás, já měla přibližně 1 cm. Vložíme do trouby a po vytvoření křupavé krusty na jedné straně polentovou placku obrátíme a pečeme i z druhé strany. Vyndáme z trouby a necháme chladnout. 
Camembert si nakrájíme na kousky požadované velikosti. Po zchladnutí polentovou placku nakrájíme na čtverečky / obdélníčky / jiné tvary, vrstvíme postupně polentu, sýr a hrušku, propíchneme párátkem. Můžeme ještě lehce opepřit. 



SÝR HALLOUMI S CHERRY RAJČÁTKY

Budete potřebovat:
150 g sýru halloumi
cherry rajčátka (koupila jsem větší, takže jsem je půlila, pokud budete mít menší, použijte celé)
oregano
párátka

Sýr halloumi nakrájíme na kousky a postupně opékáme z obou stran na nepřilnavé pánvi (zabere to jen malou chvilku). Každý kousek doplníme cherry rajčátkem a napíchneme párátkem. Na talíři můžeme posypat oreganem.


Pokud máte chuť na trochu netradiční, lehké jednohubky k bílému vínu, určitě doporučuji (zvlášť, jestli jste ještě neochutnali halloumi sýr).

Dobrou chuť!!

Žádné komentáře:

Okomentovat