pondělí 27. dubna 2015

JÁHLOVÉ PLACIČKY SE SÝREM

Před víkendem jsem dostala chuť vytvořit něco "jáhlového" a zaujaly mě tyto pečené jáhlové placičky se sýrem na webu Jíme rádi.cz. Doplnila jsem je směsí zeleniny s opečenou šunkou a oběd byl hotov :-).

Budete potřebovat:
150 g jáhel (dvakrát propláchnuté horkou vodou)
vývar / vodu (na začátek alespoň 300 ml, další dolévat v průběhu vaření)
50 g mouky (dávala jsem špaldovou mouku, pro zcela bezlekovou verzi radí využít Jizerku)
1 vejce
kari
sůl, pepř, oregano
80 g sýru (měla jsem kousek camembertu, eidam a syrovátkový sýr z Liedlu)

Propláchnuté jáhly vsypeme do osolené vroucí vody / vývaru a vaříme cca 20 minut do změknutí. Přidáme kari koření, pepř a případně sůl, pokud je potřeba.
Do jáhlů, které necháme chvíli zchladnout, vmícháme vajíčko, pak mouku.
Předehřejeme troubu na 180°C a na plech vyloženým pečicím papírem tvarujeme navlhčenými rukami nejdříve kuličky a na plechu z nich vytvoříme placičky. Dáme do trouby a necháme péct cca 20 minut. Mezitím si nastrouháme sýr a promícháme ho s oreganem. Po dvaceti minutách posypeme placičky sýrem a pečeme dalších 5-10 minut.



Placičky se hodí jak k obědu, tak i vychladlé na svačinu. K obědu doplňte dušenou/čerstvou zeleninou a rovnou podávejte.

Dobrou chuť!!

2 komentáře:

  1. Jáhly jsou má oblíbená surovina. Miluji jáhlovou kaši a různé placičky. Dokonce jsem na Vánoce dělala i jáhlové kuličky s kokosem a byly úžasné. Placičky vypadají moc dobře a s tím sýrem nahoře .. hmmm :-)

    www.cookingwithsusa.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jáhlové kuličky s kokosem?? Mňam <3 a máš je u sebe na blogu (recept)? Moc ráda bych zkusila :-) děkujii

      Vymazat